Aktualności

podwojny-kochanek_rez-francois-ozon_jeremie-renier_marine-vacth

„Podwójny kochanek” François Ozona filmem otwarcia 17. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty

17. Międzynarodowy Festiwal Filmowy T-Mobile Nowe Horyzonty odbędzie się we Wrocławiu w dniach 3-13 sierpnia 2017 roku. Zostanie na nim pokazanych 200 filmów pełnometrażowych z ponad 50 krajów, spośród których 138 będzie miało swoje polskie, a 4 światowe premiery. Seanse będą się odbywały w Kinie Nowe Horyzonty oraz na wrocławskim Rynku. Po raz dwunasty gospodarzem wydarzenia jest miasto Wrocław, po raz piętnasty sponsorem tytularnym festiwalu jest T-Mobile Polska S.A.

Festiwal otworzy 3 sierpnia polska premiera pokazywanego w canneńskim konkursie „Podwójnego kochanka” François Ozona. Na zakończenie festiwalu zostanie zaprezentowany laureat canneńskiego Grand Prix „120 uderzeń serca” w reżyserii Robina Campillo.

Pełny program festiwalu wraz z opisami na stronie www.nowehoryzonty.pl.
Sprzedaż biletów na seanse i koncerty poprzez stronę www.nowehoryzonty.pl i w kasie Kina Nowe Horyzonty rozpocznie się 19 lipca, godzina 12.00.

Poniżej prezentujemy oficjalny polski zwiastun filmu „Podwójny kochanek”:

FILM OTWARCIA
„Podwójny kochanek” 

(L’amant double )
reż. François Ozon
Francja, Belgia 2017

Nie daj się zwieść pozorom.

„Podwójny kochanek” to perfekcyjnie zrealizowany zmysłowy thriller, którym twórca „Basenu”, „Młodej i pięknej” oraz „5×2″ powraca w szczytowej formie i podejmuje przewrotną grę z widzem. Światowa krytyka przyrównała najnowszy film François Ozona do wczesnych filmów Romana Polańskiego, takich jak „Dziecko Rosemary” czy „Wstręt”. Zwroty akcji i napięcie, jakie osiąga w swoim filmie francuski reżyser, sprawiły, że „Podwójny kochanek” spotkał się z entuzjastyczną reakcją widzów festiwalu w Cannes.

Młoda, wrażliwa Chloé zakochuje się w swoim terapeucie. Kobieta nie ma przed nim tajemnic, a zafascynowany nią mężczyzna z czasem również całkowicie się odsłania, przekraczając granice swojej profesji. Kilka miesięcy później, gdy mieszkają już razem, Chloé zaczyna podejrzewać, że jej kochanek coś przed nią zataja. Odkrywając stopniowo jego kolejne tajemnice, sprowadza na siebie śmiertelne niebezpieczeństwo.

Film jest przeniesioną we francuskie realia ekranizacją kryminalnej powieści „Lives of the Twins” Joyce Carol Oates, napisanej pod pseudonimem Rosamond Smith. Porusza ulubione tematy amerykańskiej pisarki: tajemnic ludzkiej natury, seksu i mrocznych stron osobowości.

FILM ZAMKNIĘCIA
„120 uderzeń serca”

(120 battements par minute )
reż. Robin Campillo
Francja 2017

W filmie Campillo euforia spotyka rozpacz, a przyspieszone bicie serca przypomina tykanie odliczającego czas zegara. Bo o wyścig z czasem tu chodzi: mamy lata 90., trwa epidemia AIDS. Milczenie wokół niej akcjami, marszami i happeningami starają się przerwać aktywiści z paryskiego ACT UP. Zdobywca Grand Prix w Cannes jest zarówno pełnym pasji portretem młodości spotykającej śmierć, rasowym kinem politycznym, jak i love story.

Pozostałe filmy z katalogu Gutek Film w programie Festiwalu:

„The Square”
reż. Ruben Östlund
Szwecja, Niemcy, Francja, Dania 2017

Ruben Östlund ponownie wyśmiewa poprawność polityczną. Opowieść o dyrektorze muzeum sztuki nowoczesnej, który podczas przygotowań do pokazu instalacji The Square zaczyna tracić kontrolę nad własnym życiem. W swoim nowym, nagrodzonym Złotą Palmą w Cannes filmie autor Turysty mnoży absurdalne sytuacje i udowadnia, że wolność słowa ma jednak swoje ograniczenia.

„Happy End”
reż. Michael Haneke
Francja, Austria, Niemcy 2017

Pod najbardziej ironicznym z tytułów w dorobku Hanekego kryje się jeden z najbardziej intrygujących filmów tego twórcy. Z jednej strony to przegląd ikonicznych motywów znanych z kina Austriaka, z drugiej zaś – wstrząsająca diagnoza Europy. Historia serii katastrof spotykających bogatą, dysfunkcyjną i zimną rodzinę z Calais jest zarazem opowieścią o pozbawionym empatii i chęci życia świecie Zachodu. Rzecz ostra jak spojrzenie Jeana-Louisa Trintignanta.

„W ułamku sekundy”
(Aus dem Nichts )
reż. Fatih Akin
Niemcy, Francja 2017

Bękartów wojny Quentina Tarantino, otrzymała w Cannes nagrodę za najlepszą rolę. Jej bohaterka w zamachu bombowym traci męża (był Kurdem) i synka. Choć sprawcy ataku – para młodych neonazistów – zostają ujęci, nie łagodzi to bólu i nie gasi potrzeby zemsty. Rezonujący napiętą atmosferą naszych czasów kryminał nie tylko stawia w centrum gatunku kobietę, ale także z ofiary pozwala jej przeobrazić się w mścicielkę. Mocne, aktualne, prowokacyjne kino.

„Po tamtej stronie”
(The Other Side of Hope )
reż. Aki Kaurismäki
Niemcy, Finlandia 2017

Nagrodzony na tegorocznym Berlinale wielki powrót Akiego Kaurismäkiego. Fiński mistrz opowiada historię przyjaźni helsińskiego restauratora i uciekiniera z Syrii. Głęboka więź między bohaterami zostaje wystawiona na wiele prób i niebezpieczeństw związanych z szalejącymi wokół ksenofobią i nacjonalizmem. Ciepły komediodramat nieunikający trudnych pytań.

„Fantastyczna kobieta”
(Una mujer fantástica )
reż. Sebastián Lelio
Chile, Hiszpania, USA, Niemcy 2017

Orlando zabiera swoją młodszą partnerkę Marinę na urodzinową kolację i tańce. Spędzają razem noc, którą przerywa zasłabnięcie mężczyzny. Dziewczyna zawozi go do szpitala, gdzie policja, służba zdrowia i rodzina Orlanda traktują ją jak sprawczynię tragedii. Nagrodzony na tegorocznym Berlinale, świetnie przyjęty film Sebastiána Lelio opowiada o prawie do uczuć i godności.

„Manifesto”
reż. Julian Rosefeldt, Niemcy 2016

Aktorski masterclass w wykonaniu Cate Blanchett. Aktorka wciela się w aż 13 różnych postaci: gospodyni domowej, nauczycielki, robotnicy, wdowy, wokalistki punkowego zespołu, bezdomnego mężczyzny czy reporterki telewizyjnej. Każdy z jej bohaterów wygłasza na ekranie fragmenty słynnych artystycznych manifestów autorstwa pisarzy i reżyserów, malarzy i tancerzy, rzeźbiarzy i poetów, filozofów i architektów.

„Księżyc Jowisza”
(Jupiter’s Moon )
reż. Kornél Mundruczó
Węgry, Niemcy 2017

Nowy film twórcy „Białego Boga”. Uciekinier z Homs okazuje się w tym filmie… aniołem. Dokumentalne zdjęcia obozowisk uchodźców na Węgrzech mieszają się z kapitalnymi scenami pościgów. Operator kręci, jakby nie obowiązywały prawa fizyki, a fabuła jest angażująca i krytyczna wobec rzeczywistości: dostaje się zarówno przemytnikom zbijającym na uchodźcach krocie, jak i naiwności Europejczyków.

„Serce miłości”
reż. Łukasz Ronduda
Polska 2017

Drugi film współtwórcy „Performera” (15. NH) portretuje jedną z najbardziej oryginalnych par polskiej sceny artystycznej: Wojtka Bąkowskiego i Zuzannę Bartoszek, młodą poetkę i artystkę. Androgyniczni, szczupli, bez włosów, często ubrani w identyczne uniseksy – Bąkowski i Bartoszek – wyglądają jak męska i żeńska wersja tej samej osoby. W ich relacji miłość przenika się ze sztuką, jedna jest odbiciem drugiej.

17. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty
3-13 sierpnia 2017 we Wrocławiu